• Anasayfa

Dolar32.486832.6170
Euro34.601234.7398
Üyelik Girişi

Başkan Kocaman 3 yılını anlattı “Piyasaya borcu olmayan bir belediyeyiz”

10/02/2022

Ak Parti Kartepe İlçe Yerel Yönetimler Danışma toplantısı yoğun katılımla gerçekleşti.

Ak Parti Kartepe İlçe Başkanı Sadık Yılmaz ve yönetiminin ev sahipliğinde Ak Parti Kartepe İlçe Yerel Yönetimler Danışma toplantısı Kartepe Necip Fazıl Kısakürek Kültür Merkezi’nde yoğun katılımla gerçekleşti.  Programda seçildiğinden bu yana geçen 3 yıllık çalışmalarını anlatan Başkan Kocaman, “Mali olarak çok güçlü bir belediyeyiz. Piyasaya borcu olmayan bir belediyeyiz” dedi.

YOĞUN KATILIM

Toplantıya Ak Parti İl Başkanı Mehmet Ellibeş ve yönetimi, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Tahir Büyükakın, Ak Parti Kocaeli Milletvekilleri Radiye Sezer Katırcıoğlu ve İlyas Şeker, Kartepe Belediye Başkanı Av. Mustafa Kocaman,  Ak Parti MKYK Üyesi Davut Şiviloğlu ve Serpil Yılmaz, İl Kadın Kolları Başkanı Yasemin Özdemir, İl Gençlik Kolları Başkanı Baki Özdemir, Ak Parti Kadın Kolları Kartepe İlçe Başkanı Elif Durmuş, Ak Parti Gençlik Kolları Kartepe İlçe Başkanı Bekir Enes Arslan, Ak Parti eski İl Başkanları Şemsettin Ceyhan ve Mahmut Civelek,  meclis üyeleri, mahalle başkanları, istişare kurulu üyeleri ve partililer katıldı.

KOCAMAN, “MALİ OLARAK ÇOK GÜÇLÜ BİR BELEDİYEYİZ”

Gerçekleşen Yerel Yönetimler Danışma toplantısında 3 yıllık çalışmalarını anlatan Kartepe Belediye Başkanı Av. Mustafa Kocaman, “Adı yerel danışma yerelde yapılan hizmetleri anlatacağız. Bu ailede olmaktan burada olmaktan gurur duyuyorum. Burada sadece beyannamemizi anlatmayacağız. Yapılan yatırımlarımızı da anlatacağız.  Aday olduğumuzda kimse pandemiyi tahmin etmiyordu.  Kartepenin kültüründe her zaman insan var.  Üçüncü yılımızda yapmış olduğumuz hizmetleri anlatacağız. Mali olarak çok güçlü bir belediyeyiz. Piyasaya borcu olmayan bir belediyeyiz.  1650 tane cemiyete katıldık. 32 mahallemizde esnaflarımızı ailelerimizi neredeyse tek tek ziyaret ettik.  Alo Evlat sağlık kulübümüzle 12 milyon TL’lik desteğe ulaştık. Salgınla alakalı 5 milyon TL’lik bir kaynak ayırdık. İlçemizde Kovid olan arkadaşlarımızın istisna vardır belki ama tamamını aradık. Bir ihtiyaçları olup olmadığını sorduk, ihtiyaçlarını sonuna kadar karşıladık.

KOCAMAN, “ÜÇÜNCÜ ÜNİVERSİTE KARTEPE’YE YAPILABİLİR”

Seçim beyannamemizde 63 projemiz vardı. Kartepe Körfez Metro Hattı’nı büyükşehir belediye başkanımız ifade etmişti. Yap işlet devret yöntemiyle yapılabilirdi. Önemli olan bunun beyannamemizde yazıyor olması . YHT ile ilgili projeler işlendi inşallah ana durağımız olacak. Kartepe teleferik ile ilgili müjdeyi Tahir başkanımız verdi. Kocaeli Adliyesi ihale aşamasında, takibi yapılıyor. Kartepe Millet bahçesi aslında Kartepenin her yeri millet bahçesi.  Kartepe Üniversitesi de bizim bir vizyonumuz. Arslanbey’de bulunan kampüsümüz müsait olduğu için üçüncü üniversite Kartepe’ye yapılabilir. Kartepe Kent Kütüphanesi’nin ihalesi yapılacak İl Kültür Müdürlüğü ile birlikte yapacağız. 30 dönüm arazi üzerinde Kartepe Kent Meydanını kazandırdık. Şu an ışıl ışıl, festivaller yapıyoruz.

KOCAMAN, “KARTEPE’DE ULAŞIM DÜNE GÖRE DAHA İYİ YARIN DA BUGÜNDEN DAHA İYİ OLACAK”

Kent Meydanı Kültür Merkezi projesi tamamlanmak üzere. Arazimin kamulaştırılmasını Kartepe Belediyesi olarak yapıyoruz, sadece iki hissedar kaldı.  İnşallah yapım sürecine başlayacağız. Kent Meydanı bağlantı yolu yapımı devam ediyor. Ataevler bağlantı köprüsünü tamamladık. Suadiye’den bağlantının yapılmasıyla alakalı çalışmalar bu yaz başlayacak. Arslanbey’den kent meydanına gelecek yolu da asfaltlayarak sorunu çözeceğiz. Kartepe’de 3 yılda 43 milyon değerinde asfalt döktük. 10 Milyon TL’lik parke yaptık. Suadiye Çepni Duble Yolu’nun ekim ayı içerisinde şuyulandırması bitecek. Biter bitmez de yapım süreci başlayacak. Acısu ve Ormanya üstgeçidimizin yapımına başladık. Sedaş’tan kaynaklanan bir gecikme oldu ama görüştük halledilecek. Kocaeli stadyumu bağlantı kavşağı Güney Marmara otoyolu sürecini takip ediyoruz. Maşukiye giriş kavşağı hayata geçireceğiz. Oradaki trafik yoğunluğunu azaltacağız.  Kartepe genelinde çalışmalarımız devam ediyor. Yeni toplu taşıma hatlarını beyannameye koymuştuk. Burada çalışmalar devam ediyor. Kartepe’de ulaşım düne göre daha iyi yarın da bugünden daha iyi olacak. TIR Parklarıyla alakalı yerleri ihtiyaç oldukça yapacağız.

KOCAMAN, “MEZARLIKLARIMIZI KAMULAŞTIRDIK”

Uzuntarla Kültür merkezi tamamlandı hayata geçti. Avluburun mahalle konağı kısa süre içerisinde tamamlanacak. 400 metrekarelik kültür ve taziye evi yaptık hemşerilerimiz kullanıyor. Emekevler ve Ataevler’de Aile Sağlık Merkezlerine ihtiyacımız var demiştik. Taş bina dediğimiz yeri iki mahallemizin sağlık ocağı olması için tahsis ettik. Her iki mahallemiz de gayet iyi ulaşıyor. Bir tek Ataşehir kaldı. Orada da sağlık kabinimiz var ama süreci ilçe sağlık müdürlüğümüzle takip ediyoruz. Sıfır atıkla alakalı çalışmalarımız devam ediyor. Dere ıslahları çok gündeme geliyor. Büyük yatırımlar yapılıyor. Doğalgazla alakalı bizim adayken 2 mahalleye sözümüz vardı. Ketenciler ve Avluburun’da şimdi ikisinde de doğalgaz çalışıyor. Eşme Ahmediye Mahallemize de ulaştırmak için elimizden geleni yapacağız. Camilerimize ihtiyaç duyulduğunda 3 milyon TL destekte bulunduk. Mezarlıklarımızı kamulaştırdık. Kamulaştırma ve düzenlemelerle 7 milyon TL tuttu. Emekevler Mahallemiz’de Çocuk Oyun Evimiz tamamlandı. Kartepe Gençlik Merkezi binasını bakanlıktan talep ettik onlar da tahsis ettik. İç teşrifat çalışmaları bakanlık tarafından yapılacak ama süreç uzayacaksa biz içini de belediye olarak yapabiliriz.

KOCAMAN, “KARTEPE’NİN TURİZMİ TÜRKİYE’NİN ODAK NOKTALARINDAN BİRİ OLACAK”

Kartepe festivaller kenti oldu. Karfest’e pandemiden dolayı ara verdik. Ama aklımızdan çıkmıyor inşallah yapacağız. Yaklaşık 50 bin kişi geldi. Eşme Ayva Festivali, Unutulmuş Değerler Festivali, Kestane Festivali devam edecek.  Teleferiğin yapılması ve Kuzuyayla’nın buna elverişli olmasıyla burası bir cazibe merkezi olacak. Kartepe sadece kar ve kış turizmiyle anılmasını istemiyoruz. Doğa turizmiyle anılsın 4 mevsimiyle turizm olsun istiyoruz. Kartepe’nin turizmi Türkiye’nin odak noktalarından biri olacak. Ketenceler de gençlik kampımız vardı komple yeniledik. Doğal yaşam oteli 5 yıldızlı otel kalitesinde belediyemize ait bir bungalov yapısı olacak. 1 ay içerisinde açılışını yapacağız. Eğitim her şeyimiz tüm okullarımızı iki belki de üç tur döndük genç kardeşlerimizle hayatı konuştuk beraber olmaya devam edeceğiz.

KOCAMAN, “KARTEPE’YE OUTLET CENTER TARZI BİR YAPI KAZANDIRMAK İSTİYORUZ”

Sapanca yolu üzerinde Fen İşleri Garajı inşaatının olduğu yer şuyulandırma yapıldıktan sonra 100 dönümlük arazimiz olacak. Gönlümüzde ve hedefimizde İzmit Kartepe’ye ,’teki  Outlet Center tarzı bir yapı kazandırmak istiyoruz. Bunu belediye bütçesiyle yapmak istiyoruz. Burada kiralama yaparak belediyemize kaynak sağlamak istiyoruz. Eğer bunu yaparsak iller bankasından gelecek paraya ihtiyacımız kalmaz. Bunu önümüzdeki dönem inşallah için bitiririz.

KOCAMAN, “KATI ATIK AKTARMA İSTASYONU 1 AY İÇERİSİNDE HAYATA GEÇECEK”

Beyanname dışında yaptıkları çalışmalardan da bahseden Başkan Kocaman, “Kocaeli’nin ilk kadın girişimciler kooperatifini yaptık. Eğer birine bir hediye götüreceksen, oradaki ablalarımızın yaptığı tarhanayı alıp götürüyoruz. Buradaki hanımefendilerin sayısı ne kadar artarsa biz o kadar destek vermeye devam edeceğiz. Sokak hayvanları rehabilitasyon açılışı yapmak üzereyiz.  Katı atık aktarma istasyonu hayata geçtiği takdirde araç, bakım, yakıt tasarrufu kazanmış olacağız. Çevre duvarları yapılıyor 1 aylık işi var. 3500 metrekarelik Sivil Toplum Merkezimiz aktif bir şekilde kullanılıyor. Derbent’te Etnografya Müzemiz burası bir turizm destinasyonu olacak. Burada Osmanlı’nın bir gününü anlatan bir müze olacak. Mobilyaları alma aşamasına geldik uzun sürmeyecek. 24 adet yeni araç aldık. Belediye binamızı bu dönem içinde tamamladık. 11 bin metrekare alanda Otel konseptinde ilçemize hizmet eden bir belediye binamız var. Kartepe’de büyük ihtiyaç olan Antik Köfte’yi açtık,  fiyatları uygun sabah doluyor akşam boşalıyor. Ayrıca meydan cafemiz ve Derbet melek suyu kahvaltı evimizde aynı şekilde. Kartepemizin her mahallesinde parkımız var. Ama 14 yeni park yaptık.  TOGG’a hazırız bekliyoruz.

KOCAMAN, “KARTEPE’DE HEYECANI DA SPORU DA ETKİNLİĞİ DE BIRAKMIYORUZ”

Çok hızlı bir şekilde büyüyor ve gelişiyoruz. Yeni imar yolu ihtiyacı çok oluyor. 11 milyon tl yatırımla imar yolu açtık.  250 milyon TL alt yapı yapıldı. Kartepe genç akademi gururla çok sevdiğim bir proje. 500 ün üzerinde genç burada İngilizce öğreniyor. Ayrıca uzay gözlem istasyonu, kütüphane, sınırsız internet, karmek kursları vb. gençlerimize hizmet veriyor.  Tüm sporcuları destekledik. Kartepe’de 26 spor kulübüne destek vermeye devam ediyoruz. Kartepe’de heyecanı da sporu da etkinliği de bırakmıyoruz. İnsanların severek geldiği bir ilçe yapmaya çalışıyoruz. ATV ve Macera Parkı’nı Maşukiye bölgemiz için ihaleye çıktık. Maşukiye’nin girişindeki o hareketliliği Güzelbahçe Mesire Alanı’nın içerisine alacağız.